To use this feature, you must be logged in.
Abans de res, dir que aquest recorregut és totalment esbojarrat. El publico res més que perquè sumi a les meves estadístiques. Si decideixes seguir-lo serà sota la teva responsabilitat. En descàrrec meu dir que portava al GPS, com a base orientativa, una proposta publicada a Wikiloc per un usuari de prou prestigi.
Valoro la proposta com a difícil perquè una gran part del recorregut de pujada fins a la base del cim (fins a trobar la roca) i tota la baixada des d'aquest mateix punt fins al lloc on comencem a caminar, es fa sense camí, i per vessant herbat de fort desnivell. La part on hi ha camí, només de pujada, tampoc és que sigui per llançar coets. Aquest preàmbul ho faig constar per remarcar el fet que aquest recorregut no és per a caminaires que no els agradi anar a la babalà.
El tram de pujada des del moment en què acaba el vessant herbat fins al cim és de pedra pura. En principi hi ha marques de pintura groga, però suposo que en trobar una clapa de neu vam perdre els senyals. Es puja prou bé. La baixada la vam fer pel mateix vessant, encara que segons el mapa de l'editorial Alpina hi ha camí que baixa pel vessant contrari, a la recerca de la collada del clot de Moredo. Vam fer el descens seguint una marca de pintura groga, però no vam veure cap més fins a baixar a zona herbada.
Un altre condicionat de la ruta és on iniciar-la. La pista que puja fins al lloc on vam començar a caminar és restringida a la circulació de vehicles de motor. Nosaltres vam tenir la sort que al grup hi anava un company que tenia un amic que viu a la vil·la d'Alòs, i com a resident ens va poder pujar. No sé jo si es pot aconseguir permís trucant a l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) d'Alós, o a l'Ajuntament de l'Alt Àneu. Si s'aconsegueix, caldrà un bon 4x4 per pujar-hi. Dubto molt que un SUV, per molt alt que en sigui, hi pugi.
Després d'explicar tot això no detallaré el recorregut perquè vam anar gairebé sempre com ens va semblar. Ja he dit que la pujada i baixada del cim va anar d'aquella manera, però és que la baixada a les bordes de Moredo també va anar d'aquella manera perquè encara que hi ha senyalització, no la vam saber seguir, més que res perquè els camins són força perdedors. I ja el desastre total va venir més enllà de les bordes. Val a dir que va ser-hi culpa nostra, però cal anar a l'aguait de no arribar-hi. Unes desenes de metres abans hi ha un pal amb el capçal groc, on se suposa que hauria d'haver-hi un cartell amb el text "Refugi d'Alòs". Vam veure el pal, però el cartell no hi era. Vam continuar en direcció a les bordes pensant que era el camí correcte, però va ser un error, i per a quan ens en vam adonar ja era tard, i vam decidir continuar seguint un sender dibuixat al mapa d'Alpina, però finalment també el vam perdre i vam improvisar seguint traces de bestiar, amb les que al final vam acabar al poble d'Alòs.
Final de l'aventura ("reventaito" vaig acabar, de tant caminar sense camí)